poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Saga o Ludziach Lodu...

Tytuł: Saga o Ludziach Lodu
Autor: Margit Sandemo
Liczba tomów: 47
Wydawnictwo: Pol-Nordica
Rok wydania: 1996
Status: moje



Zakochałam się w Sadze o Ludziach Lodu już od pierwszych stron pierwszego tomu. Pochłaniałam nawet po 2 tomy dziennie, nie mogłam się nawet na chwilę oderwać gdyż ciekawiło mnie co będzie dalej.
Niesamowicie wciągająca Saga. Margit Sandemo jest rewelacyjną pisarką, potrafi rozbudzić wyobraźnię, emocje i wszelakie uczucia. Nie powstała (przynajmniej dla mnie) lepsza saga. Znalazłam w niej wszystko czego szukam w książkach. Pięknie napisana. Sandemo nie pisze jakimś wyszukanym językiem, pisze prosto, ale w tej prostocie zawiera wszystko co chce czytelnikowi przekazać, nie potrzeba żadnych wymyślnych słów by napisać pięknie książkę, żeby wciągnąć w ten magiczny świat. W tej prostocie zawarła całą swoją mądrość i wyobraźnię. Proste a tak piękne.
Wszystkie tomy zaliczam do moich ulubionych książek, a Sandemo jest moją ulubioną pisarką :)
Sandemo umieściła w całej sadze piękne przesłanie, to, że są tam kalecy i brzydkie story też ma na celu to, że nie tylko piękni i bogaci zasługują na miłość, szacunek itd. ona ta sagą stara się otworzyć ludziom oczy, uczy tolerancji, akceptacji, szacunku itd.
Umieściła dużo swoich poglądów (szczególnie religijnych, dotyczących śmierci itd), dość kontrowersyjnych i momentami osoby religijne mogą poczuć się urażone, albo po prostu się z nią nie zgodzić.
Sandemo też wplotła w sagę swoje doświadczenia przez co książka wydaje się jakby to co jest w niej napisane było prawdziwe.


Wiele rzeczy dzięki Margit Sandemo zrozumiałam, zaczęłam inaczej patrzeć na świat i doceniać wszystko co mnie otacza. I przede wszystkim nauczyła mnie doceniać siebie i wierzyć w siebie. Dzięki niej patrzę też inaczej na śmierć i już się jej aż tak nie boję. Jej książki pocieszają mnie w chwilach smutku i poprawiają humor. Jak mam doła sięgam po jakiś tom i wystarczy jedno zdanie bym poczuła się lepiej.

Moja ocena ogólna: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz