piątek, 4 grudnia 2015

Czarny Tulipan - opinia...

Tytuł: Czarny Tulipan
Autor: Aleksander Dumas
Wydawnictwo: Iskry
Status: biblioteczka Elilayi

Całkiem niedawno przeczytałam książkę "Czarny Tulipan" autorstwa Aleksandra Dumasa. I powiem szczerze, że bardzo długo zabierałam się za napisanie opinii.
Książka mną wstrząsnęła w pozytywnym sensie. Od dawna nie czytałam tak dobrej i poruszającej książki. Po prostu takie emocje mną targały... ciągle siedzi mi w głowie ta historia i jej znaczenie. Jak pomyślę o niej, ucieknę myślami z powrotem do jej świata, to mam w oczach łzy. Ta książka jest tak piękna, tak cudowna, że na prawdę nie potrafię znaleźć słów by ją rzetelnie opisać i oddać to co czułam podczas lektury.
Niektórzy uważają tę książkę za najgorszą w dorobku Dumasa i jeśli faktycznie ta jest najgorsza, a mną tak wstrząsnęła, to aż się boję pomyśleć jaka jest najlepsza.

To książka o spełnianiu marzeń, wyborach życiowych, wyrozumiałości, dążeniu do celu ciężką pracą i wiedzą a także porażce życiowej i dążeniu do celu podstępami. Uczciwość, dobroć i niewinność kontra chciwość, zazdrość i zło. Książka życiowa, dająca do myślenia.
Oraz miłość między tulipanem a różą - dosłownie i w przenośni, w każdym możliwym tego słowa znaczeniu.
Piękna baśń skrywająca drugie dno. Każdy na swój sposób, zgodnie ze swoim sumieniem, czytając odnajduje ukryte znaczenia symboli, których w książce jest mnóstwo. Przeczytaj, a dowiesz się o co chodzi. :)

Pokochałam Dumasa, pokochałam Czarnego Tulipana i jego twórcę. To jedna z moich ulubionych i najważniejszych książek w moim życiu.

Pozdrawiam
Elilaya :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz