środa, 13 stycznia 2016

Mroczna Połowa - opinia...

Tytuł: Mroczna połowa
Autor: Stephen King
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Status: Z biblioteki



Przeczytałam ostatnio powieść Stephena Kinga, w tym celu udałam się do biblioteki, dlatego, że chciałam wypożyczyć coś czego nie mam w prywatnym zbiorze książek. Zdecydowałam się na "Mroczną połowę", której raczej i tak bym nie kupiła, a wypadało znać.
Więc wzięłam, wypożyczyłam, zasiadłam do czytania...









I...
początek trudny, ciężko mi się czytało, miałam problemy żeby "wejść" w akcję, wczuć się. Nawet chciałam odłożyć ją na nieokreślony czas, ale przyciągała mnie, wołała jak tylko odkładałam ją na półkę.
Więc po prostu zasiadłam, stwierdziłam, że wytrwam i przeczytam całą. I dobrze zrobiłam, nie żałuję.

Co by było gdyby...
Było możliwe, że faktycznie niektórzy z nas mają swoją mroczną połowę? Albo swoją mroczną część duszy (którą ma każdy z nas głęboko ukrytą) i by nagle ożyła? Można to sobie wyobrazić i wyciągać wnioski, albo można też sięgnąć po "Mroczną połowę".
W książce jest powtarzający się schemat głównego bohatera - pisarza z problemami. Nie od dziś wiadomo, że King lubi umieszczać po części samego siebie w książkach i swoje problemy, to swojego rodzaju spowiedź, jakiś sposób radzenia sobie ze swoim życiem, przez to jego książki są wiarygodne, dobre i czuć więź z autorem, że dzieli się z nami swoimi problemami, które ubiera w mroczne powieści.

Jaka jest książka?

Mroczna, mocna, ździebko krwawa, obrzydliwa i brutalna. Bez cackania się.
Momentami przewidywalna, ale można to wybaczyć, bo jest emocjonująca i wciągająca. Ciarki miałam, momentami się bałam. Nie mogłam oderwać się od lektury, wbiła mnie w fotel. Uwierzyłam Kingowi, że ta historia mogła być prawdziwa.
Świetna, trzymająca w napięciu książka. Początek trochę nudnawy, ale przecież jakoś się zacząć musiało :) rozkręca się powoli a potem to już istna przyjemność.
Książka okazała się taka jaką sobie wyobrażałam. Nie zawiodłam się, jestem zachwycona. Takiego Kinga to ja uwielbiam!


"Bo świat to takie kurewsko dziwaczne miejsce."

Moja ocena: 10/10


Pozdrawiam
Elilaya :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz