czwartek, 5 listopada 2015

Classics Book Tag...

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z Classics Book Tag czyli tag o klasycznej literaturze, podpatrzyłam go na youtubie więc postanowiłam go zrobić na swoim blogu.

Oto pytania i moje odpowiedzi:

1. Popularna klasyka, która nie przypadła Ci do gustu:
- "Krzyżacy" i "Akademia Pana Kleksa".

2. O którym wieku/okresie historycznym lubisz czytać najbardziej
- Każdy okres historyczny od początków świata aż do początków XX wieku. Jednak okres II Wojny Światowej już nie za bardzo lubię.

3. Ulubiona bajka:
- Za trudne pytanie, ale niech będzie - "Ołowiany Żołnierzyk" i "Dzikie Łabędzie" Andersena oraz "Roszpunka" (oczywiście w tej brutalniejszej wersji) i "Dziewczyna bez rąk" Braci Grimm. Jak widać nie umiem wybrać jednej. Andersen i Bracia Grimm - wszystkie ich baśnie :)

4. Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się najbardziej:
- Nie wstydzę się tego co czytam tak samo nie wstydzę się, że czegoś nie przeczytałam. Nie muszę wszystkiego znać przecież.

5. Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie:
-"Powieści miłosne, śmiertelne i tajemnicze" Edgara Allana Poe'go. "Portret Doriana Graya" Oscar Wilde, "Dwie Diany" Dumasa, "Katedra Marii Panny z Paryżu" Victor Hugo, "Frankenstein" Mary Wollstonecraft Shelley.
Bonus -  "Anna Karenina" - Tołstoja. :)

6. Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce:
- hmmm... nie wiem czy to się zalicza, ale podobają mi się książki z fantastyki, które bazują na baśniach np. "Królestwo Łabędzi" Marriott, "Lodowy ogień" Kai Meyer albo "Zjawa" Mastertona.

7. Ulubiona Ekranizacja filmowa/serialowa:
- Duma i Uprzedzenie, mini serial z roku 1995 i wszelkie ekranizacje baśni Andersena i Braci Grimm. I Harry Potter oczywiście - jego chyba też już można do klasyki zaliczyć :)

8. Najgorsza ekranizacja:
- Nigdy nie podobała mi się ekranizacja "Krzyżaków" i "Akademii Pana Kleksa". Nie mówię, że są najgorszymi ekranizacjami, ale po prostu ciężko mi było patrzeć na te filmy.

9. Ulubione szaty graficzne, które chciałabyś mieć w swojej kolekcji:
- Najnowsze wydanie Harrego Pottera z ilustracjami Jima Kaya - na pewno zakupię.
oraz takie wydania klasyki Barnes & Noble, np. Alicja w Krainie Czarów (muszę zakupić):



10. Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić:
- nie wiem... może hmmm... "Władca Ognia" Emilio Salgari, "Dai-Sho" Marc Olden, ogólnie książki Karola May'a, bo wydaje mi się, że jest za mało doceniany.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz