Google+ Followers

czwartek, 5 stycznia 2017

Top 10 filmów, które obejrzałam w 2016 roku.

Część
Długo się zastanawiałam czy to zrobić czy nie, ale jednak doszłam do wniosku, że w sumie czemu nie i tak oto zaprezentuję Wam moje top 10 filmów, które po raz pierwszy obejrzałam w 2016 roku. Całą moją filmotekę możecie zobaczyć na moim profilu na filmwebie: Elilaya


Ok, no to tak prezentuje się moja lista:

1. Zwierzogród
Tytuł oryginalny: Zootopia
Reżyseria: Byron Howard, Rich Moore
Scenariusz: Jared Bush, Phil Johnston
Gatunek: Animacja, Komedia, Przygodowy
Produkcja: USA
Premiera: 19 lutego 2016 (Polska), 10 lutego 2016 (świat) 


Krótko: Pokazuje, że wszyscy jesteśmy równi i pozory potrafią mylić. Nie należy się poddawać, trzeba spełniać marzenia i nie dawać się zwieść stereotypom. Zabawna bajka z morałem.







2. Kung Fu Panda 3
Reżyseria: Jennifer Yuh, Alessandro Carloni
Scenariusz: Jonathan Aibel, Glenn Berger
Gatunek: Animacja, Familijny, Komedia, Przygodowy
Produkcja: Chiny, USA
Premiera: 1 kwietnia 2016 (Polska), 16 stycznia 2016 (świat)



Krótko: Bo tyyyyyyle słodkich pand! Zabawny film. Po prostu lubię sztuki walki, lubię bajki i animacje, lubię się śmiać i kocham pandy... więc to połączenie jest dla mnie idealne.
Chociaż i tak najbardziej lubię Żurawia.








3. Gdzie jest Dory:
Tytuł oryginalny: Finding Dory
Reżyseria: Andrew Stanton
Scenariusz: Andrew Stanton
Gatunek: Animacja, Familijny, Komedia, Przygodowy
Produkcja: USA
Premiera: 17 czerwca 2016 (Polska), 8 czerwca 2016 (świat) 


Krótko: Wzbraniałam się przed obejrzeniem tego filmu,ponieważ "Gdzie jest Nemo?" aż tak mi się nie spodobało, lubię ten film, ale nie aż tak żeby chcieć go oglądać na okrągło. A "Gdzie jest Dory" to duże zaskoczenie, sto razy lepsze od Nema.  Można poznać dokładnie morski świat. I ten Gerald.. kto oglądał ten wie o co chodzi.




4. Na równi X-Men: Przeszłość, która nadejdzie oraz X-Men: Apocalypse

Tytuł oryginalny: X-Men: Days of Future Past
Reżyseria: Bryan Singer
Scenariusz: Simon Kinberg
Gatunek: Akcja, Sci-Fi
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera: 23 maja 2014 (Polska), 10 maja 2014 (świat)

Reżyseria: Bryan Singer
Scenariusz: Simon Kinberg
Gatunek: Akcja, Sci-Fi
Produkcja: USA
Premiera: 20 maja 2016 (Polska) 9 maja 2016 (świat)




Krótko: Mam słabość do X-Menów. Uwielbiam superbohaterów, ale X-Menów najbardziej.







5. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Tytuł oryginalny: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Reżyseria: David Yates
Scenariusz: J.K. Rowling
Gatunek: Familijny, Fantasy, Przygodowy
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera: 18 listopada 2016 (Polska), 8 listopada 2016 (świat) 


Krótko: Bo kocham zwierzęta i kocham magię, uwielbiam Harrego Pottera i Rowling. Newt Scamander skradł moje serce zarówno postać jak i aktor, który wcielił się w tę rolę. Wiem, że wielu ludzi psioczy na ten film, ale ja mam to gdzieś. Mnie się podobało i się tego nie wstydzę.





6. Siedem Dusz
Tytuł oryginalny: Seven Pounds
Reżyseria: Gabriele Muccino
Scenariusz: Grant Nieporte
Gatunek: Dramat
Produkcja: USA
Premiera: 13 marca 2009 (Polska), 19 grudnia 2008 (świat) 


Krótko: Bardzo poruszający film,  ryczałam. Trochę zrył mi banię, za bardzo go przeżywałam.








7. Bociany
Tytuł oryginalny: Storks
Reżyseria: Nicholas Stoller, Doug Sweetland
Scenariusz: Nicholas Stoller
Gatunek: Animacja, Komedia
Produkcja: USA
Premiera: 14 października 2016 (Polska), 22 września 2016 (świat)


Krótko: Fajna bajka, ale nie oszukujmy się, to wilki i bobas są największymi bohaterami tej animacji. Niemniej jednak uwielbiam.







8. Praktykant
Tytuł oryginalny: The Intern
Reżyseria: Nancy Meyers
Scenariusz: Nancy Meyers
Gatunek: Komedia
Produkcja: USA
Premiera: 2 października 2015 (Polska), 21 września 2015 (świat) 


Krótko: Grzeczny, sympatyczny film z sympatycznymi postaciami. 








9. Dobry Dinozaur
Tytuł oryginalny: The Good Dinosaur
Reżyseria: Peter Sohn
Scenariusz: Meg LeFauve
Gatunek: Animacja, Familijny, Komedia
Produkcja: USA
Premiera: 27 listopada 2015 (Polska), 14 listopada 2015 (świat) 


Krótko: Wzruszająca bajka o szukaniu domu. 









10. Interstellar
Reżyseria: Christopher Nolan
Scenariusz: Christopher Nolan, Jonathan Nolan
Gatunek: Sci-Fi
Produkcja: Kanada, USA, Wielka Brytania
Premiera: 7 listopada 2014 (Polska), 26 października 2014 (świat) 


Krótko: Bo rzecz się dzieje w kosmosie.












 Bonus:
Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów

Tytuł oryginalny: Captain America: Civil War
reżyseria: Anthony Russo, Joe Russo
scenariusz: Christopher Markus, Stephen McFeely
gatunek: Akcja, Sci-Fi
produkcja: Niemcy, USA
premiera: 6 maja 2016 (Polska), 12 kwietnia 2016 (świat) 


Krótko: Nie lubię Kapitana Ameryki, pedzio z niego. Film też mnie nie porwał, bo w sumie się tylko naparzają i sami chyba nie wiedzieli po co. Jednak lubię ten film z jednego powodu.. no dobra, z dwóch: Bo pojawiło się więcej superbohaterów a dwa.. bo jest tam Iron Man.






Chcecie zobaczyć co jeszcze obejrzałam w 2016 roku? to zapraszam na Filmweb, link podałam wyżej we wstępie. 
Tak prezentuje się moje top10 filmów, które obejrzałam w ubiegłym roku. Większość to produkcje właśnie z 2016 i animacje (bo jak już wspominałam wiele razy, uwielbiam bajki i baśnie i komedie). Brak polskich filmów - bo nie lubię, chociaż żal mi polskich aktorów, że muszą grać w takich badziewiach i marnują swój talent, ale mniejsza oto.

To tyle na dzisiaj. Napracowałam się przy tym poście więc idę odpoczywać. Zagram w LoL'a czy coś. :)

Pozdrawiam
Ania :)

4 komentarze:

  1. "Praktykant" to bardzo fajny, ciepły film:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak to sie stało, ale oglądałam chyba tylko Siedem dusz. Będę musiała to jak najszybciej nadrobić tym bardziej że uwielbiam bajki :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń